LÉTO 2018

Příměstský tábor v Samotiškách 9.-13.7.2018

Léto nám utíká před očima a tak nám začal poslední příměstský tábor s angličtinou. I tento týden budeme trávit ve společnosti indiánů. Máme spoustu indiánských kluků a jen jednu dívku. :) Jdeme na to....

Pondělí - stejně jako minulý týden si děti nejprve vymyslely indiánské jméno a jméno svého kmene. Bylo taky potřeba si namalovat vlajku a vyrobit oheň. Myslím, že základ tábora se nám povedl a tak jsme se kolem ohně sešli a představili jsme se. Tomáš přečetl příběh, který nás bude provázet celým týdnem. Děti dostávají kousky mapy k pokladu, který budeme hledat v pátek. Kluci a dívenka jsou moc šikovní, hned pochopili, že Omayma jim jinak anglicky nebude rozumět, takže se musí snažit :) První velký úkol byl najít všechny části rozbité indiánské keramiky, na které je namalováno zvíře. Když děti našly všechny kousky, musely je spojit a přeložit jméno zvířete, namalovaného na keramice. K obědu byla nudličková polévka a sladké knedlíky s jahodami. Po obědě jsme si vyrobili indiánská pera a začalo trošíčku učení. Naším hlavním tématem pro učení jsou slovesa. Děti se je učí nenásilnou formou pomocí her. Za odměnu jsme si před odchodem domů dali ještě zmrzlinu.

Úterý - jako správní indiáni jsme začali rozcvičkou kolem ohně. Při rozcvičování těla zároveň rozcvičujeme i paměť. Chtěli jsme využít ještě alespoň trošku pěkné počasí a tak jsme zařadili původně odpolední hru o mapu - hledání zlata.  K obědu dnes byla Frankfurtská polévka a kuřecí řízek s bramborem. Děti si potom namalovali včerejší vlajky na látku. Jako správný indiáni se děti učily najít poslepu cestu. Anglicky jsme je naučili používat určení směru. Dnešní úkol k získání části mapy byly hádanky. Kromě opakování sloves jsme dnes procvičovali i slovíčka na téma zvířata.

Středa - dnes nám vůbec nepřálo počasí :( bohužel jsme museli být celý den zavření v herně. Využili jsme tedy situace a zaměřili se na procvičování slovíček. Kromě toho jsme opět procvičili tělo tancem kolem ohně.Každý kmen si musel vymyslet svůj vlastní tanec :) Hráli jsme i slovní kopanou, jak jinak než v angličtině. Děti si taky zkoušeli odečítat slova ze rtů. U toho jsme se obzvlášť pobavili :D K obědu jsme měli čočkovou polévku a rizoto. Středa je dnem, kdy si naši indiáni malují trička. Musím říct, že se to všem úžasně povedlo. Trička teď musí do pátku uschnout. Doufáme, že už zítra se počasí umoudří a budeme moct zase vyrazit ven. :)

Příměstský tábor v Samotiškách 9.-13.7.2018

Dnes jsme odstartovali příměstský tábor v Samotiškách. Celý týden budeme obklopeni indiány :) Děti jsou šikulkové, hned po ránu se sice trošku styděly mluvit s Omaymou, ale už po poledni automaticky reagovaly na její pokyny a odpovídaly v angličtině. Dokonce před odchodem domů už reagovaly anglicky na všechny lektory :D

Pondělí - ráno jsme se sešli v dobré náladě. A hned jsme se pustili do práce. Nejprve jsme si vymysleli indiánská jména a vymysleli jména našich kmenů. Protože se indiáni scházejí u ohně, vyrobili jsme si oheň a tančili jsme kolem něj :) Během celého týdne budeme řešit spoustu úkolů, díky nimž se dostaneme k mapě s pokladem a na konci týdne poklad najdeme. K obědu jsme dnes měli vývar s rýží a kuřecí řízek s brambory. Děti snědly téměř vše :) Po obědě jsme si vyrobili indiánská pírka a těsně před deštěm jsme stihli ještě několik her na zahradě. Zítra nás čekají další úkoly a sladké knedlíky s jahodami :D

Úterý - dnes jsme trošku bojovali s počasím, ale indiáni se nevzdávají a tak jsme měnili pozice, jak se nás déšť snažil dohonit. Ráno jsme začali rozcvičkou kolem ohně. A pak se přihodilo něco nečekaného. Do našeho indiánského obydlí se chtěl přidat další člen - ptáče, které vypadlo z hnízda. Náčelník usoudil, že indiány cizího kmene nemůžeme přijmout a tak jsme si ho jen dobře prohlédli a schovali do křoví k ostatním členům kmene. Dopoledne jsme také zasvětili malování vlajky. Dnes mohly děti získat dvě části mapy k pokladu. První dopoledne, když odpovídali na zapeklité otázky. K obědu jsme měli čočkovou polévku a sladké knedlíky s jahodami. Po obědě byla chvilka na hraní a pak jsme lovili hroudy zlata. Za zlato si pak děti mohly "koupit" další část mapy. Počasí bylo uplakané a tak na nás trošku padla únava, ale nakonec jsme se s ní poprali a zakončili den se slovesy. :)

Středa - Ráno jsme místo rozcvičky těla, začali rozcvičkou mozku :D Bylo taky potřeba vylepšit náš kmenový oheň. Zjistili jsme, že děti mají potíže se slovní zásobou. Podstatná jména umí, ale nedokáží vytvářet věty se slovesy. A proto jsme se pustili do sloves. Hrajeme většinou hry, při kterých si je mohou pořádně procvičit - hádání z obrázků, pantomima a další. Dnes nás taky čekalo malování na trička. Děti byly opět úžasné! Do pátku musíme nechat trička pořádně zaschnout, ale už se moc těšíme, až se Vám pochlubíme. K obědu jsme měli vynikající Frankfurtskou polévku (děti si i přidávaly) a rizoto. Po obědě se mezi našimi kmeny vyskytlo nedorozumění. A tak jsme museli vykouřit dýmku míru :) Odpoledne jsme opět procvičovali slovesa. Děti si zasloužily další díly mapy. Zítra nás čekají špagetky :)

Čtvrtek - Jak jsme zjistili, naši indiáni jsou naprosto neutahatelní :) Dnes jsme si vyrobili indiánské lapače snů. Jsou krásné! Dopoledne se indiánky nechaly opět namalovat, dnes více na rukách než na obličeji :) Hodně času jsme dnes strávili sportem. K obědu jsme měli kuřecí vývar a špagety. Po obědě nás čekali další aktivity, tentokrát více zaměřené na procvičení angličtiny. Je úžasné poslouchat, jak děti používají čím dál častěji a sami od sebe. Rozdali jsme předposlední části mapy k pokladu a zítra nás čeká to veliké překvapení a dobrodružství.

Pátek - Ani jsme se neotočili a je tady konec týdne. Poslední den jsme se snažili zopakovat vše, co jsme se během týdne naučili. A ještě jsem přidali procvičení abecedy. Děti si konečně mohly vyzkoušet namalovaná trička, za tři dny se konečně usušily. Hry se slovy a slovesy dětem přinesly poslední kousky mapy a tak nás po obědě čekal náročný výšlap. K obědu jsme měli zeleninovou polévku a kuře na paprice s těstovinami. Děti se už nemohly dočkat a tak jsme kolem druhé hodiny vyrazili. Mapu jsme prostudovali už v herně, abychom ji sebou nemuseli nosit. Cesta byla jednoduchá, ale ten kopec... A nakonec jsme se zapomněli s pokladem vyfotit :D Děkujeme všem dětem, že byly celý týden bezvadné, snažily se v hrách i učení. Moc se nám to líbilo a už se nemůžeme dočkat, až se s Vámi zase uvidíme v září na výuce nebo na celodenních akcích ;)

Martina, Omayma a Tom

Příměstský tábor v Olomouci 2.-6.7.2018

Naše léto s dětmi právě začalo. První týden patří starším dětem 13 - 15 let. I letos se nám sešla perfektní parta. Ačkoliv je nás jen hrstka, o legraci není nouze. Kluci jsou moc šikovní a všichni nás překvapili svou velice dobrou úrovní angličtiny. Nebojí se jí používat a tak nám jde vše od ruky. Kluky vede český lektor Tomáš a tuniská lektorka Omayma. Omayma vůbec neumí česky, takže jediná možnost, jak se s ní domluvit, je angličtina.

Pondělí - Jak jinak začít, než se všem představit. Kluci neměli ani chvilku na češtinu, letos už jen anglicky. Téma letošního tábora je cestování a jak se dorozumět v cizině. Proto hned ze začátku jsme začali se slovní zásobou - světadíly a informace o nich, anglicky mluvící země. Kluci si dnes vymysleli svoji vlastní zemi, což byla skupinová práce. Součástí výuky dnes byly i užitečné fráze - Rezervace pokoje v hotelu a rezervace letenky. Dopoledne končilo představením ideálních prázdnin nebo dovolené. Kolem jedné hodiny jsme si zašli na oběd. Obědy máme nachystané v restauraci hotelu Trinity, dnes byla cibulová polévka, kuře na paprice s těstovinami a jako zákusek jsme měli kousek melounu. Po cestě zpět do učebny jsme se zastavili v parku. Aktivní hry s angličtinou spojené se sportem se u některých studentíků nesetkaly s pochopením. :D Je vidět, že se nám letos sešla skupinka spíše intelektuálně zaměřených angličtinářů :) Takže zítra budeme méně běhat a více konverzovat :)

Úterý - Dnešním tématem bylo letiště a vše okolo něj. Nejprve nám kluci popsali, jak takové letiště vypadá a co můžeme na letišti vidět. Pantomimou a kreslením jsme se naučili další slovíčka. Kluci byli opravdu šikovní, podívejte se na fotky :) Anglicky mluvící zemí dnes byly Spojené státy Americké. Po "školním" dopoledni jsme to vzali přes park na oběd. Dnes jsme měli vynikající česnečku a Holanský řízek s bramborovou kaší. Odpoledne jsme si zahráli různé hry v parku - nejprve oblíbené odečítání ze rtů a pak ještě Twister. Den jsme zakončili v učebně, dali jsme souboj ve hře věc, zvíře, ovoce/zelenina, stát, povolání.  Mezitím nám jeden studentík namaloval krásné obrázky na tabuli. Je to opravdový šikulka! A zítra nás, krom angličtiny, čeká pizza! :)

Středa - týden se nám přehoupl do druhé poloviny a z kluků se stala super parta. Je vidět, že si rozumí a často je to i velmi slyšet :D Den jsme dnes začali hádankami. Zopakovali jsme letiště a přenesli jsme se do města. Ve městě je potřeba domluvit se v restauraci. Doufám, že kluci budou schopni si v pátek v restauraci skutečně sami objednat :) Protože středa je většinou nejnáročnější den, byl u nás plný her. Většina z nich se stále týkala návštěvy restaurace.  Dnes jsme na oběd čekali dlouho, ale nakonec to byla vynikající pizza. Nevím jestli to bylo hladem nebo tou dobrou chutí, ale kluci vše snědli do posledního drobečku. A po obědě zase ven. Tentokrát jsme si do parku vzali pingpongové míčky a malinko, ale opravdu jen malinko, jsme si zasportovali :D :D :D Ačkoliv lektoři byli kolem čtvrté hodiny už téměř na konci sil, kluci stále hýřili energií :) Byl to další krásný den. A zítra opět s angličtinou - svátek, nesvátek :)

Čtvrtek - dnes nám opravdu přálo počasí. Někdy jsme si říkali, že až moc :) Dopoledne jsme strávili v kanceláři. Nejprve jsme opět zopakovali slovíčka z předchozího dne, zahráli jsme si Picture game a Yes, I have game. Kluci si potom museli vymyslet svojí vlastní restauraci. Ani jsme netušili, jak moc se jim rozjede fantazie :D K restauraci patří samozřejmě reklama a tu kluci zvládli na absolutní jedničku. Video, které připravili je prostě úžasné! V poledne jsme se vydali na věž kostela sv. Mořice. Ani nám nedošlo, že je právě poledne a tak jsem museli konec schodů téměř vyběhnout, aby nám zvony nezvonili přímo u ucha :) K obědu jsme měli rizoto a fazolovou polévku. Po obědě jsme se šli projít do parku, došli jsme až k chobotnici. Omayma nám hned vyprávěla o tom, jak chobotnice dobře chutnají. :) Kluci nás přemluvili, abychom šli na skok do Šantovky na zmrzlinu. Celé odpoledne na nás všech byla vidět únava, možná to bylo i tím horkem. A tak jsme se domluvili, že v pátek vyrazíme k vodě...

Pátek - Dnes jsme začali tak, jako každý den. Nejprve mozková rozcvička a opakování. Kluci si za týden zvykli hrát slovní kopanou, samozřejmě v angličtině. Nakonec to dotáhli tak daleko, že uměli vybírat slova tak, že další hráč měl mizivou možnost najít slovo. Nejoblíbenější byla slova, která končila na "Y" :)Bohužel koupání se dnes nemohlo konat, počasí nás vypeklo - jestli se to v té zimě tak dá říct :D Aby kluci měli přeci jen trošíčku pohybu, přidali jsme tichou poštu: Tichou, ale svižnou :) Peťa s Šímou nám formou domácí přípravy přichystali skvělé Menu, které korespondovalo se včerejší restaurací! SUPER! A čekal nás poslední oběd - kuřecí řízek s brambory. Odpoledne jsme měli nejdůležitější úkol - poslat společně pohled Omaymě do Tunisu. Po troše tance v parku :D :D :D už všechny čekala jen sladká zmrzlinová odměna.

Moc děkujeme rodičům za přízeň a klukům za perfektní zážitky. Byla to skutečně úžasná parta a doufáme, že jste se s námi bavili stejně dobře jako my s Vámi. Nebudeme zapírat, že jsme v pátek odpoledne museli zamáčknout slzu! Rychle nám to uteklo, ale my Vám přejeme, aby se Vám prázdniny líbily a v následujícím školním roce Vám přejeme mnoho úspěchů, nejen v angličtině!

Jen tak dál kluci, jste úžasní!!! :*